29 Haziran 2010 Salı

Belle


Notre Dame De Paris


Birkaç sene önce arkadaşımdan alıp okumuştum kitabını. Geçenlerde abim sayesinde tiyatro halini gördüm feysbuk denilen lanet yerde. Adamın teki sadece şarkı bölümünü koymuş gerçi ama yine de etkilenmek için yeter de artar hani. Şarkı Garou'nun o müthiş sesiyle ''Belle'' demesiyle başlıyor. İnsan ister istemez etkileniyor tabii neyse, biz abimle bikaç gün bu şarkının etkisinden çıkamazken dün okumaya başladığım bir kitapta kitabın şimdilik odak noktası olan kızın isminin de Belle olması çok dikkat çekici ve ürkütücü bir tesadüf. Tırsmaya başladım artık bu isimden. Ama güzel isim. Anlamı da ''Dilber''miş bu arada.

belle
c'est un mot qu'on dirait invente pour elle
quand elle danse et qu'elle met son corps a jour tel
un oiseau qui etend ses ailes pour s'envoler
alors je sens l'enfer s'ouvrir sous mes pieds
j`ai pose mes yeux sous sa robe de gitane
a quoi me sert encore de prier notre dame
quelle
et celui qui lui jettera la premiere pierre
celui la ne merite pas d`etre sur terre
oh lucifer oh laisses-moi rien qu'une fois
glisser mes doigts dans les cheveux d'esmeralda


*güzel onu en iyi tanımladığını bildiğim kelime
o dans ettiğinde
anlatabildiği hikayeler
özgür bir kuş uçmak için kanatlarını açıyor sanki
ve onun hareketlerini izlerken dua ettiğim cehennemi görüyorum

ruhumda çıplak dansediyor ve uyku bana gelmiyor
ve notre dame'a ettiğim bu dualar işe yaramıyor
söyle
ilk elini kaldırıp taşlayan kim olurdu
ben o kişiyi yüceltir ve sonra yalnız başına ölmesini izleyip gülerdim
lusifer lütfen bırak beni Tanrı'nın aşkının ötesine geçeyim
ve parmaklarımı onun saçlarında gezdireyim esmeralda'nın

1 yorum:

  1. ben farklı oyuncuların sergilediği gösterimini seyretmiştim, o da büyülemişti beni.

    YanıtlaSil